Definició
És el màxim òrgan consultiu i de participació on, representants de la
ciutadania debaten amb responsables polítics i tècnics municipals els
assumptes públics de la ciutat.
Funcions
Les funcions principals del Consell de Ciutat són debatre els plans d 'actuació generals, canalitzar queixes i suggeriments, emetre informes, promoure estudis i fer propostes en matèria de desenvolupament econòmic, local planificació
estratègica de la ciutat i grans projectes urbans. A títol orientatiu,
s'assenyalen específicament les funcions següents:
- a) Emetre informe sobre els assumptes que li siguin demanats per
l'alcalde/essa, el Ple Municipal o qualsevol Consell Municipal de
participació.
- b) Conèixer i debatre el pla d'actuació municipal i les ordenances i altres
disposicions de caràcter general.
- c) Proposar l'aprovació de disposicions de caràcter general que seguiran
els tràmits establerts a l'article 5 del present reglament.
- d) Assessorar el govern municipal respecte de les grans línies de la
política i gestió municipal.
- e) Conèixer els pressupostos municipals i els resultats de la seva
execució.
- f) Proposar la realització d'audiències públiques d'àmbit de ciutat o
inferior.
- g) Proposar la realització de processos participatius en temes concrets.
- h) Proposar la realització de consultes populars o referèndums o la
convocatòria de consells ciutadans.
- i) Proposar la realització d'estudis sobre temes d 'interès per a la ciutat i
promoure el debat sobre els resultats.
- j) Avaluar el desenvolupament dels projectes de ciutat.
Composició
- 1. Serà presidit per l'alcalde/essa, o persona en qui delegui i el sotspresident
serà escollit en la primera sessió del Consell que es faci a l'inici del mandat
corporatiu entre les persones que en són membres i no són representants
de l'Ajuntament ni de qualsevol altra administració pública.
La resta de membres del Consell de Ciutat són:
- a) Un representant de cada Consell Sectorial i Territorial que no podrà ser
membre de la Corporació.
- b) Un regidor/a en representació de cada un dels grups municipals.
- c) Fins a 5 persones en representació de les organitzacions socials,
sindicals, professionals i empresarials més representatives de la ciutat,
nomenades pel Ple a proposta pròpia o de qualsevol consell de
participació.
- d) Fins a 5 persones en representació de les associacions inscrites al
Registre municipal d'entitats, escollides per les mateixes entitats
mitjançant el procediment que es determini.
- e) Fins a 5 persones d'especial rellevància ciutadana proposades per
l'alcalde/essa i nomenades pel Consell de Ciutat.
- f) Fins a 4 ciutadans escollits de forma aleatòria entre els majors de 16
anys empadronats en aquest municipi. Podran assistir-hi, amb veu però sense vot, qualsevol regidor/a i el personal
tècnic convocat per l'alcalde/essa.
- 2. L'Ajuntament, en l'acord de creació d'aquest òrgan podrà fixar el nombre
màxim de membres i la composició d'aquest Consell en funció de la
representació efectiva existent al municipi, ajustant en tot cas aquesta als
apartats de representació establerts en aquest precepte i com a mínim els
que estableixin les normes de règim local.
Funcionament
- 1. El Consell de Ciutat es reunirà al menys un cop l'any, en sessió ordinària, i
extraordinària tantes vegades com sigui convocat per l'alcalde/essa o
sol·licitat per un terç dels seus membres. La periodicitat de les sessions ordinàries i les convocatòries seran acordades mitjançant reglament elaborat pel Consell de Ciutat i aprovat pel Ple Municipal.
- 2. Aquest mateix reglament preveurà la creació d'una Comissió Permanent i
determinarà la seva composició i funcions, així com la creació de grups de
treball i comissions tècniques que apleguin responsables dels serveis
públics de la ciutat que són competència municipal i d'altres
administracions.
- 3. Caldrà preveure especialment el desenvolupament de les reunions, ja que
el nombre elevat de membres del consell requereix la utilització de
metodologies que garanteixin el debat i la participació de tots els membres
de manera àgil i eficaç.
- 4. El Consell de Ciutat haurà de ser renovat a l'inici de cada mandat.
- 5. Cada any, el Consell de Ciutat debatrà i aprovarà un informe de les
actuacions realitzades durant el període i en proposarà iniciatives per
millorar-les. Aquest informe serà tramés al Ple de l 'Ajuntament.
- 6. S'aixecarà acta de les seves reunions